המאמר הזה לא בא להיות אקדמי מדי, אלא בעיקר לפתוח את הראש ולחשוב – האם הויז'ואל שאני בוחר.ת לפרסום מתאים?
כיום הצרכנים, הלקוחות הפוטנציאלים חשופים לעומס של מסרים, עומס של פרסומות ועומס של מפרסמים. המפרסמים מתחרים ביניהם על תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ומתאמצים שהוא ישאיר את הפרטים שלו אצלם.
המפרסמים גם רוצים לשלם את המינימום ההכרחי כדי לקבל את המקסימום. לא מקסימום לידים מבחינת כמות, אלא מקסימום לידים מבחינת איכות, ז"א לידים רלוונטיים שהסיכוי לסגור איתם עסקה גבוה יותר.
אחת הדרכים למשוך את תשומת לב הלקוח הוא שימוש בויז'ואל, במקרה שלנו ננתח שימוש בתמונה.
האם הויז'ואל מתאים לפרסום?
למה הכוונה? למה הויז'ואל צריך להתאים?
כדי שהויז'ואל יתאים לפרסום הוא צריך לעמוד במס' קריטריונים:
- למשוך את תשומת הלב של קהל היעד
- להתאים לקהל היעד
- להתאים למסר הפרסומי
למשוך את תשומת הלב
דיברנו על ריבוי הפרסומים וריבוי המפרסמים ולכן הויז'ואל צריך לבלוט מעל המפרסמים שמתחרים על תשומת הלב של אותו קהל היעד.
להתאים לקהל היעד ולהתאים למסר הפרסומי
פה אני רוצה להיכנס לדוגמה שראיתי שגרמה לי לכתוב את המאמר הזה ולנתח את הפרסומת תוך התחשבות בשני הקריטריונים– התאמה לקהל היעד והתאמה למסר הפרסומי:
האם הויז'ואל כאן מתאים לקהל היעד?
מה האסוציאציות שעולות כשאתם רואים את הויז'ואל של התרמילאי?
לי עולות האסוציאציות – שביל ישראל, טיול אחרי צבא, טיולים עם לינת שטח וכל הציוד על הגב, ניווטים.
האם יש קשר בין האסוציאציות הללו לקורס מורי דרך? האם האסוציאציות הללו תואמות את קהל היעד, את הלידים הרלוונטיים שיש סיכוי שיירשמו לקורס מורי דרך?
אולי כדאי שנבין קודם מה זה קורס מורי דרך? הוא בא להכשיר מדריכי טיולים בארץ, עבור תיירות פנים ותיירות נכנסת. הקורס עצמו הוא בעיקר קורס אתרים – אתרים ארכיאולוגיים, אתרים היסטוריים, אתרי מורשת, אתרים קדושים וגם אתרי טבע, מעט אתרי טבע. הקורס עצמו לא מלמד על שבילי הטיולים בארץ, על מפות סימון שבילים, על לינת שטח וכו'. למיטב ידיעתי, קורס שהוא יותר בטבע זה קורס מדריכי תו תקן שבא להכשיר מדריכים למערכת החינוך ולנוער.
מבחינת התאמה למסר הפרסומי הויז'ואל נראה מתאים, הוא כאמור מעלה אסוציאציות של טיולים רבים ולכן גם מתאים למשפט "מטיילים בארץ בדרך קבע?". וזה גם מתאים לקורס עצמו כי בקורס מטיילים במשך שנה בהרבה מקומות בארץ ומעמיקים את הידע על הארץ המהממת שלנו.
השאלה שנשארת היא האם הקהל שהשאיר את פרטיו הוא באמת הקהל שמעוניין בקורס מורי דרך, או שהציפיות שלו אחרות?
מה המפרסם רוצה להשיג?
אני אישית דוגלת בפחות לידים אבל שיהיו איכותיים. מבחינתי זה עדיף על כמות גדולה של לידים ושהמוכר.ת יתאמצו למכור ולסגור עסקה. שאלת השאלות בפרסום הזה היא – האם הוא הביא לידים איכותיים? המפרסם יודע את התשובה לשאלה הזו ובמקרה הזה המכללה האקדמית כנרת. אבל אם במקרה היא לא קיבלה את הלידים שהיא קיוותה להם, אני ממליצה לשנות את הויז'ואל.