קידום אתרים בגוגל בחינם – על מאמרי החלפה והשגת קישורים

בקידום אורגני של אתרי אינטרנט, אחד הפרמטרים אשר משפיעים על חוזקו של אתר ומכאן על מיקומו בגוגל, הוא כמות ואיכות הקישורים שנכנסים לאתר. ז"א: כמות הקישורים שיש ברחבי הרשת, מאתרים אחרים, אשר מפנים לאתר שלנו (האתר המקודם). אז כיצד משיגים קידום אתרים בגוגל בחינם? משיגים קישורים לאתר שלנו. בחינם- באמצעות החלפת קישורים עם אתרים אחרים או בתשלום- באמצעות רכישה של מקום פרסום עם קישור לאתר.

כיצד משיגים קישורים לאתר שלנו?

בעקרון, כל בעל אתר, או  מנהל תוכן של אתר מסוים יכול לדאוג לקישורים לאתר, באמצעות:

  • רישום לאתרי אינדקס
  • שיתופי פעולה עם ספקים ולקוחות
  • החלפת קישורים
  • קניית קישורים

רישום לאתרי אינדקס

יש ברחבי הרשת מגוון אתרי אינדקס אשר ניתן להכניס לשם קישור לאתר שלכם ללא תשלום. רצוי לבחור באתרי אינדקס אשר משקפים את תחום הפעילות שלכם.

שיתופי פעולה עם ספקים ולקוחות

אם יש ספק שלכם שאתם עובדים איתו צמוד, אתם יכולים להציע לו להכניס את הלוגו שלכם לאתר שלו, יחד עם קישור לאתר שלכם. בתמורה תוכלו להציע לו להכניס קישור מהאתר שלכם לשלו, אם כי, עדיף שלא תהיה החלפה לאותו אתר מאותו אתר – גוגל פחות אוהב את זה. הווה אומר: עדיף שרק אתם תקבלו קישור.

החלפת קישורים

חברות לקידום אתרי אינטרנט, לרוב מקימות ומנהלות אתרי תוכן משל עצמן. אתרים אלה משמשים כאכסניה למאמרים עם קישורים לאתרים שונים. חברות קידום אתרי אינטרנט מחליפות ביניהן קישורים לאתרי הלקוחות שלהן. הן משתמשות באתרי הלקוחות עצמם להחלפת קישורים – מכניסות מאמר לאתר הלקוח עם קישור לאתר אחר ומקבלים בתמורה מקום למאמר אשר מקשר לאתר של הלקוח שלהן. או באמצעות אתרי התוכן אותם הן מנהלות – מכניסות מאמר לאתר התוכן הן עבור הלקוח שלהן והן עבור אתרים אחרים ובתמורה לכך מקבלות מקום למאמר עם קישור לאתר הלקוח שלהן. למעשה ישנה תעשייה שלמה של החלפת קישורים, השגת קישורים וכו' ואף יש קבוצות בפייסבוק ובוואטסאפ בשביל זה.

קניית קישורים

ישנם מגוון אתרים שניתן לרכוש אצלם מקום להכניס מאמר עם קישור לאתר שלכם. המחירים יכולים לנוע מכמה מאות לכמה אלפים. לרוב, לחברות הקידום אשר עוסקות בהחלפות קישורים יש גם אתרים מסוימים שהם מוכרים מהם קישורים בכסף. בנוסף, לרוב ניתן גם להכניס לכל אתרי החדשות, מקומונים וכו' כתבות בכסף עם קישור לאתר שלכם.

איזה קישורים להשיג?

קישורים לעמוד הבית

הקישורים שדורשים הכי פחות השקעה הם קישורים לעמוד הבית של אתר האינטרנט, מכתובת האתר או לכל היותר משם האתר / החברה. ניתן להשיג את הקישורים הללו באמצעות פנייה ללקוחות ו/או ספקים ולבקש מהם להכניס את הלוגו או את שם החברה לאתר שלהם עם קישור לאתר שלנו. בנוסף, ניתן להירשם לאתרי אינדקס שיש ברשת – פשוט מחפשים בגוגל "אתרי אינדקס בתחום [מציינים את התחום] ובודקים את כל אחת מהתוצאות שעולות. קישורים נוספים משם המותג או כתובת האתר ניתן להשיג באמצעות פרסומים שונים בתשלום, למשל פרסום העסק שלכם באתר דנסגייד (dunsguide), פרסום באתר zap-דפי זהב ועוד.

קישורים של ביטויים מקודמים

כשאנחנו מקדמים את אתר האינטרנט שלנו, אנחנו מעוניינים שביטויים מסויימים יופיעו גבוה בתוצאות החיפוש ואז אנחנו כותבים עמוד שדוחף את הביטוי הספציפי. כדי לעזור לקידום האתר בגוגל כדאי להכניס קישורים אשר טקסט העוגן שלהם, הטקסט המקשר, יהיה הביטוי אותו אנו מקדמים והם יפנו לעמוד באתר שלנו, אשר מקדם את הביטוי. בשביל להשיג קישורים כאלה, ראשית צריך לכתוב מאמר שמכיל בתוכו את הביטוי המקודם ואז למצוא היכן להכניס את המאמר. יש לכך מס' אפשרויות:

קישורים מאתרי מותג

מה הכוונה לאתרי מותג? הכוונה לאתר של חברה אחרת / מותג אחר שיש להם בלוג באתר. בבלוג בד"כ יהיו מאמרים של אותה חברה וכן מאמרים אורחים – מאמרים אשר מקשרים לאתרים אחרים, אבל הם משיקים לתחום הפעילות של החברה שברשותה הבלוג. לרוב, החברה תבצע החלפה של קישורים, ז"א: היא תכניס אליה לאתר מאמר של חברה מסוימת עם קישור לאותה חברה, על הביטוי המקודם והיא תקבל בתמורה קישור מאתר אחר לאתר שלה – גם כן באמצעות מאמר שהיא תכתוב, המקדם ביטוי אותו היא מעוניינת לקדם. לרוב רק חברות המקדמות אתרים יבצעו החלפות כאלה שכן יש להן הרבה לקוחות והרבה אתרים מהם הם יכולים להוציא קישורים, תמורת קישור שהן מקבלות.

קישורים מאתרי מאמרים

ישנם מגוון אתרי מאמרים חינמיים ברשת המאפשרים למעשה קידום אתרים בגוגל בחינם באמצעות הכנסת מאמר שכתבתם לאתר שלהם. מהמאמר שאתם מעלים לאותו אתר מאמרים מוציאים קישור על ביטוי עוגן שאתם בוחרים לקדם באתר שלכם. באתרי המאמרים צריך לבחור את הקטגוריה הרלוונטית עבורכם ולשים לב להנחיות כתיבת המאמר והוצאת הקישורים מאותו אתר. ישנם אתרי מאמרים אשר יבקשו מאמרים של לפחות 400 מילים, ישנם אתרים שיסכימו להוציא 2 קישורים וחלקם רק אחד וכו'.

קישורים מאתרי תוכן אחרים

כאמור לעיל, חברות קידום אתרים מנהלות לרוב מספר אתרי תוכן, לעיתים בתחומים שונים ולשם הן מכניסות מאמרים אשר מקדמים את האתרים של הלקוחות שלהן ושל אתרים אחרים במסגרת החלפת קישורים עם חברות אחרות לקידום אתרים.

קישורים בתשלום

קישורים אשר משלמים עבורם. ישנם אתרים חזקים יותר וחזקים פחות ועלות הקישורים יכולה לנוע בין 150-7,000 ₪ למאמר אחד עם קישור לאתר שלכם, תלוי בחוזק האתר כמובן. ככל שהאתר חזק יותר כך המחיר לקישור יהיה גבוה יותר. כך למשל אפשר לרכוש קישור מאתר דה מרקר במחיר של כ- 6,000 ₪ למאמר. לעיתים ניתן גם להכניס קודי גוגל ופיקסל פייסבוק לעמוד זה על מנת לצבוע את הקהל שנכנס לכתבה וקורא אותה, וכמובן להשתמש בקידום תוכן ממומן, על זה כבר ארשום בהזדמנות אחרת.

בהצלחה!

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה