איך בונים אתר במינימום מאמץ?

במאמר "האפשרויות השונות לבניית אתר אינטרנט" ציינתי 2 פלטפורמות בהן ניתן לבנות אתר ללא כתיבת קוד ובפלטפורמה אחת, ב- WIX לא צריך ידע וגם לא ניסיון. עם זאת, בניית אתר באופן עצמאי דורשת עבודה רבה. כשבאתי לבנות את האתר שלי ידעתי שאני רוצה לעשות זאת במינימום מאמץ מבחינתי והייתי מוכנה כמובן לשלם על כך.

 

גם כאשר אנחנו לוקחים חברה שתבנה עבורנו את אתר האינטרנט אנחנו צריכים להנחות אותה מה אנחנו רוצים שיהיה באתר שלנו. המאמץ המינימלי אותו אנו צריכים להשקיע בבניית האתר שלנו הוא: 

השלבים בבניית אתר במינימום מאמץ

השלב הראשון ,עוד לפני איתור חברה שתבנה את האתר, הוא לתכנן את
התוכן שאני רוצה באתר ואת הפונקציונאליות שאני רוצה מהאתר. ככל שאהיה מדויקת יותר
כך אשיג הצעת מחיר מדויקת יותר וללא הפתעות וכך גם בניית האתר והעלאתו לאוויר תהיה
מהירה. זהו למעשה איפיון אתר האינטרנט.

איפיון אתר אינטרנט

  • הגדרת מטרות האתר – יש להבחין בין מטרות אתר שונות: ישנם אתרים שמטרתם למכור אונליין, אתרים שמטרתם להביא לידים, אתרים שמטרתם לספק תדמית לחברה ומידע כללי על החברה  ועוד. במאמר מוסגר אציין שרוב אנשי השיווק גורסים כי מטרה תדמיתית לאתר היא מטרה שעברה מהעולם הזה ורצוי שלאתר תהיה מטרה מכירתית יותר.
  • מיפוי העמודים שאנו רוצים שיהיו באתר – לרוב ישנם מס' עמודים שנמצאים בכל אתר: עמוד אודות (החברה / השירות), השירותים / המוצרים, צור קשר. בחברות אשר פעילות גם ביח"צ יהיה לרוב עמוד של "כתבו עלינו". בחברות אשר כותבות מאמרים יהיה לרוב בלוג / מאמרים ועוד. עמודי מאמרים הם טובים מבחינת קידום אורגני לאתר האינטרנט שהוא למעשה קידום אתר בחינם.  בשלב זה כבר צריך להיות לי מושג איזה תוכן אני רוצה באתר, גם אם עדיין לא כתבתי אותו.  
  • להגדיר את הפונקציונאליות של כל עמוד ועמוד – מה אני רוצה שהגולש יוכל לעשות בכל עמוד באתר, למשל: ליצור קשר, לסנן בין המאמרים השונים, להשאיר תגובה וכו'.
  • האם האתר צריך להיות מחובר למערכת CRM, או מערכת דיוור אליה אני מחוברת וממנה אני מנהלת את רשימת המדוורים שלי?
  • האם האתר הוא בשפה אחת או שנדרש אתר מראה בשפה שנייה?
  • האם אני מחוייבת באתר נגיש לפי תקנות נגישות אתרי אינטרנט?
  • האם אני רוצה חיבור לגוגל מפות או ל- WAZE על מנת לאפשר ניווט למשרד?
  • האם אני מעוניינת באפשרות לשתף את התוכן באתר (שיתוף בפייסבוק, וואטסאפ, לינקדאין וכו')?
  • האם יש צורך באפשרות להזין קבצי PDF לאתר?
  • האם אני מעוניינת באפשרות חיפוש בתוך האתר?
  • מומלץ להכניס במסמך האיפיון שבונה האתר אחראי גם לחבר אותו לגוגל אנליטיקס ולגוגל סרץ' קונסול.
  • מומלץ להתחיל לכתוב את התוכן לאתר כדי לראות שיש "בשר" לאתר – כל עמוד באתר, רצוי שיהיו כתובות לפחות 350 מילים.
  • תקדישו מחשבה לאפשרויות השונות לבניית אתר אינטרנט – אפשר בוויקס, בוורדפרס או אתר בקוד סגור.

לאחר שיש מסמך איפיון אתר, עוברים לשלב של קבלת הצעות מחיר מבוני אתרים שונים. 

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה