מה עדיף מבחינת קידום אורגני – אתר בוורדפרס או בוויקס?

במאמרי הקודם 'האפשרויות השונות לבניית אתר אינטרנט' פירטתי בעיקר על 2 האפשרויות הכי נפוצות – אתר בוורדפרס או אתר בוויקס.

כבר זמן רב מתנהל דיון האם אתר בוויקס מתאים לקידום אורגני כמו אתר וורדפרס הן כי מקדמי אתרים מעדיפים לעבוד עם אתרי וורדפרס והן כי לוויקס נוצר "שם" של אתר שלא מתאים לקידום אורגני.

בבלוג של Ahref (*) אפשר למצוא מאמר אודות מחקר שהם ביצעו בקרב 6.4 מיליון דומיינים. בתחילת המאמר הם מציגים גרף מנצח, שכל המקדמים אוהדי וורדפרס בוודאי יצטטו בבואם לשכנע לעבור לאתר בוורדפרס: כ- 46% מבין הדומיינים בוורדפרס מקבלים תנועה אורגנית בעוד שרק 1.4% מהדומיינים בוויקס מקבלים תנועה אורגנית.

לכאורה, ניתן לומר כי אתרי וורדפרס מקבלים יותר תנועה אורגנית מאתרי וויקס, אך האם ניתן לקבוע שהסיבה שמשפיעה על התנועה האורגנית היא בהכרח הפטלפורמה עליה בנוי האתר?

התשובה היא לא. לא ניתן לקבוע האם התנועה האורגנית היא בגלל שהאתר הוא בוורדפרס ולא בוויקס או שהסיבה היא אחרת. למשל: אתרי וויקס רבים נבנים על ידי בעלי עסקים קטנים אשר מעוניינים לחסוך בעלות הקמת האתר ומקימים לבד אתר בוויקס. בעלי אתרים אלה גם אינם מודעים לכך שישנם כל מיני דברים שהם יכולים לעשות על מנת לקדם את האתר שלהם באופן אורגני, או שאינם יודעים כיצד לעשות זאת. הסיבה להצלחת אתרי וורדפרס בקידום אורגני יכולה לנבוע לא בשל המערכת עצמה אלא בשל ההשקעה שנעשית בקידום אורגני בקרב בעלי אתרי וורדפרס.

כשצוללים עמוק לתוך המחקר של Ahref רואים שהמסקנה היחידה שמתקבלת מהמחקר היא שלא ניתן לומר באופן חד משמעי כי אתרים בוורדפרס טובים יותר לקידום אורגני מאשר אתרי וויקס.

 

מה עולה מהמחקר?

  • נראה כי בעלי אתרים בוורדפרס פעילים בקידום האורגני ומתאמצים לקדם את האתר בגוגל, לעומת בעלי אתרי וויקס.
  • לא ניתן להציג קשר בין הפלטפורמה עליה בנוי האתר (וורדפרס או וויקס) לבין הדירוג שהאתר מקבל בגוגל.
  • אתרי וורדפרס מקבלים יותר תנועה אורגנית מאתרי וויקס. עם זאת בקרב אתרים עם למעלה מ- 100 ביקורים אורגניים בחודש – אתרי וויקס נשארים עם ידם על העליונה והם אלה שמביאים יותר תנועה לאתר.

 

מה בעייתי באתרי וויקס?

על אף שלא ניתן להוכיח מהמחקר המתואר כי אתרי וויקס פחות טובים מאתרי וורדפרס, כן ניתן לומר שלאתרי וויקס יש נחיתות מסוימת בכל מיני פרמטרים שמתקשרים לקידום אורגני כגון:

  • כרגע וויקס לא תומכים בתגית hreflang, אשר אומרת לגוגל באיזו שפה כל עמוד באתר. כאשר התגית הזו קיימת ואומרת לגוגל באיזו שפה העמוד זה מאפשר לגוגל להציג תוצאות התואמות לשפת החיפוש של הגולש.
  • וויקס לא מאפשרים לבעל האתר להתאים את קובץ ה- txt שלו. קובץ זה הוא חשוב בעיקר בקרב אתרים גדולים מאוד אשר מעוניינים לחסום את זחילתם של הזחלנים של גוגל לדפים מסויימים באתר.
  • באתרי וויקס קודי ה- Java Script גדולים מאוד וזה משפיע על מהירות טעינת האתר – נראה כי (אם כי לא הוכח סטטיסטית) שאתרי וויקס עולים לאט יותר מאתרי וורדפרס. מהירות טעינת הדפים הוא פקטור חשוב בקידום האורגני של האתר, ככל שהאתר עולה מהר יותר כך הוא מקבל עדיפות מגוגל.

ובכל זאת, מה עדיף מבחינת קידום אורגני – אתר בוורדפרס או אתר בוויקס?

כשאנו באים להחליט על בניית אתר אינטרנט ואנחנו בוחנים את 2 החלופות הללו, וויקס וורדפרס, אנחנו צריכים ראשית להבין את מטרות האתר שלנו.

  • אם אנחנו מסתמכים על האתר שלנו לייצר לנו הכנסות אזי הקידום האורגני הוא חלק חשוב ומהותי בהצלחת העסק שלנו ועל כן עדיף לא לבנות אתר בוויקס אלא אתר בפלטפורמה אחרת (לאו דווקא וורדפרס).
  • אם אנחנו מעוניינים באתר אינטרנט שיהיה תדמיתי בעיקר ותפוצתו הנרחבת בקידום אורגני איננה חשובה לנו, ואנו מסתמכים למשל בהבאת גולשים בדרך אחרת, אזי אתר בוויקס בהחלט יעשה את העבודה. בעיקר לאור העובדה שאתרים בוויקס מצליחים לקבל מגוגל ציון גבוה.

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה