האפשרויות השונות לבניית אתר אינטרנט

בתחום השיווק והשיווק הדיגיטלי מתקיימים המון דיונים לגבי חשיבות אתר אינטרנט לחברה. יש כאלה שאומרים שעמוד פייסבוק מספיק, או שעמוד נחיתה מספיק ויש הגורסים כי עדיין צריך אתר אינטרנט לחברה.

בתחילת דרכי כעצמאית, פתחתי לי רק עמוד בפייסבוק ופרופיל בלינקדאין והפניתי אנשים לשם. אבל עברה שנה והבנתי שאני צריכה מקום משלי – מקום בו אול לרכז את כל המאמרים שאני כותבת ומקום שבאמצעות העיצוב הייחודי שלו אני אביא לידי ביטוי את תפיסת העולם המקצועית שלי. 

למה להקים אתר אינטרנט?

  • מדובר במקום אחסנה פרטי של תוכן עבורכם. התוכן נמצא ב- URL שלכם ולא תחת איזושהי רשת חברתית כזו או אחרת, זהו הנכס שלכם.
  • אתר האינטרנט משקף הכי טוב את כל המאפיינים שלכם, אשר באים לידי ביטוי לא רק באמצעות התוכן עצמו אלא גם באמצעות העיצוב.
  • אתר האינטרנט מאפשר לכם להציג את המידע שאתם בוחרים וגם כמות המידע היא לשיקולכם.
  • אנשים עדיין מחפשים את אתרי האינטרנט של החברות / אנשי המקצוע. אני אישית, כאשר אני נתקלת בעמוד פייסבוק עסקי של חברה מסוימת, אני מחפשת שם גם את פרטי האתר של החברה ומבקרת גם באתר. אני לא מסתפקת במידע המצומצם שנמצא בעמוד העסקי ברשת חברתית כזו או אחרת.

 

האפשרויות השונות לבניית אתר אינטרנט

אחרי שהשתכנעתם שכדאי להקים אתר אינטרנט משלכם, מהן החלופות העומדות בפניכם?

אתר ב- WORDPRESS

WORDPRESS היא למעשה מערכת לניהול תוכן (CMS) אשר הפכה להיות פתרון התוכנה הנפוץ ביותר בבניית אתרי אינטרנט וניהול התוכן. וורדפרס היא מערכת חינמית אשר כתובה ב- PHP והיא בעלת קוד פתוח, ז"א: כל מפתח יכול לשפר ולהוסיף פיצ'רים למערכת בחינם וזה גם מה שגרם לכך שוורדפרס קיימת בלמעלה מ- 50 שפות. 

וורדפרס מאפשרת לבנות אתר בלי לכתוב שורת קוד אחת. עם זאת, בשלב כלשהו, סביר שתהיו מוגבלים ביכולות העיצוב והפונקציונאליות, ללא כתיבת קוד, אך עדיין – ניתן לבנות אתרי וורדפרס ללא ידע בתכנות ויחסית מהר. כאשר בונים את האתר ללא כתיבת שורות קוד למעשה מדובר באתרים מבוססי תבניות.

במקרים מסוימים, בקרב חברות מסוימות, יהיה צורך בבניית אתר מותאם אישית ולא על בסיס תבניות, ז"א עם כתיבת שורות קוד.

אתרי וורדפרס מבוססי תבניות הינם אתרים זולים יותר לבנייה לעומת אתרים בפיתוח מותאם אישית.

אתר ב- WIX

חברת WIX הוקמה בשנת 2006 ופיתחה פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט ללא עלות וללא צורך בידע קודם בקידוד או עיצוב אתרים. באתר של ויקס, לאחר הרשמה קצרה אתם מתחילים באופן עצמאי בבניית האתר שלכם. יש אפשרות גם להיעזר באנשי מקצוע שבונים אתרים בוויקס. ההבדל בין בניית אתר ב-WIX לבניית אתר בוורדפרס, היא שבוויקס באמת ניתן לבנות אתר ללא ניסיון וללא ידע מוקדם, רק צריך לעקוב אחר ההוראות. בתחילת הדרך של וויקס התנהל דיון בדבר החסרונות של בניית אתר אינטרנט דרכם, בעיקר סביב הנושא של קידום אורגני. עבר זמן מאז הדיון הראשוני הזה ניצת וכיום יש שאומרים שבקלות ניתן לקדם אתר בוויקס ויש כאלה שעדיין טוענים שיותר פשוט לקדם אתר אשר בנוי בוורדפרס. 

אתר בקוד סגור

ישנן אפשרויות נוספות לבניית אתרי אינטרנט, באמצעות חברות ומתכנתים אשר עובדים עם מערכות CMS בקוד סגור – מערכות שלהם. במקרים כאלו, מעבר לבניית האתר – נדרש תשלום חודשי עבור התמיכה שלהם ולמעשה אתם כובלים את עצמכם לחברה שבנתה עבורכם את האתר ולמערכת שלה.

בסיכומו של דבר זה לא משנה באיזו מערכת תבחרו לבנות את האתר שלכם. בכל מערכת שתבחרו תצטרכו להשקיע מחשבה במבנה האתר שאתם מעוניינים, במטרות שלו וכשהוא יהיה באוויר – תצטרכו לדאוג להביא תנועת גולשים לאתר, הן באמצעות פרסום ברשתות חברתיות והן באמצעות פרסום האתר בגוגל.

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה