איך להביא משתתפים לכנס שאתם מפיקים?

מאז שאני עצמאית אני משתתפת ביותר כנסים, קורסים, וובינרים וגם קוראת המון חומר מקצועי. כך אני כל הזמן לומדת ומתפתחת. ההשתתפות הזו בכנסים ובקורסים מזכירה לי כל פעם מחדש כמה כנסים זה ערוץ טוב עבור המשווק לצורך חשיפת התוכן המקצועי שהוא כותב. "התוכן הוא המלך", אך לא די בכתיבת התוכן עצמו, אלא צריך גם להפיץ אותו אם רוצים להפיק ממנו את המקסימום, מבחינה שיווקית.

הכנסים מהווים ערוץ נוסף להפצת התוכן אך ההפקה שלהם היא עניין מורכב. חלק קריטי בהפקה של כנס הוא הבאת משתתפים לכנס ולזה יש כיום כלים דיגיטליים / פלטפורומות דיגיטליות שכדאי להשתמש בהם:

אתר אינטרנט / עמוד נחיתה לכנס

מומלץ להקים אתר ייעודי לכנס על מנת לתת את מירב המידע אודות הכנס עצמו, התכנים, סדר היום וכו'. כמובן שחשוב שהאתר יהיה ממותג ומעוצב לפי ערכי החברה המארגנת וכן יכלול את המידע הבא:

  • מועד הכנס ושעות.
  • תכני הכנס – שמות ההרצאות כולל פירוט קצר על כל הרצאה.
  • המרצים – פירוט אודות המרצים, הניסיון שלהם, ומומלץ גם להציג תמונה שלהם.
  • מיקום הכנס כולל מפה של גוגל ו/או אפשרות ניווט בוויז.
  • אפשרות ליצירת קשר.
  • טופס רישום אינטרנטי.
  • אפשרות לסליקה און ליין במידה והכנס בתשלום.
  • במידה והחברה המארגנת מחויבת לעמוד בהנחיות הנגישות של אתרי אינטרנט, גם עמוד הנחיתה של הכנס צריך לעמוד באותם כללים.
  • כדאי לחבר את העמוד / אתר אינטרנט לכלי הבקרה והמדידה של גוגל – בעיקר ל- google analytics.
  • כדאי להוסיף לעמוד / אתר האינטרנט את הפיקסל של פייסבוק ואת הקוד של גוגל אדוורדס לצורך יצירת רשימות רימרקטינג.

הזמנה מעוצבת ודיוור במייל

אתם מארגנים כנס ורוצים להפיץ אותו, להזמין אנשים להירשם לכנס. אם יש לכם רשימת דיוור פעילה ומנוהלת, תשתמשו במערכת שליחת הניוזלטרים בה אתם משתמשים ביום-יום.

מה חשוב להקפיד לגבי ההזמנה?

  • במידה ואתם שולחים הזמנה מעוצבת, חשוב שהיא תהיה באותו העיצוב של עמוד הנחיתה, אשר תואם כמובן למותג עצמו ולערכיו.
  • שיהיה את כל המידע לגבי הכנס, עם הנעה לפעולה – להירשם! יש להכניס להזמנה קישור לעמוד הנחיתה לצורך רישום ומידע נוסף.
  • לעמוד בכללי חוק הספאם.

בנוסף, אפשר לתגבר את הדיוורים באמצעות שליחת הודעות SMS / וואטסאפ. השימוש בקבוצות בוואטסאפ הולך וגדל, כך שאם אתם מנהלים קבוצת וואטסאפ בה חברים קהל היעד שלכם – תשתמשו בזה לדוור את המידע על הכנס וכמובן תוסיפו קישור לעמוד הנחיתה.

במידה ואינכם משתמשים במערכת לשליחת ניוזלטרים, ישנן מס' מערכות בשוק: אקטיב טרייל, smoove, רב מסר, mailchimp ועוד. המערכות הללו מאפשרות הן לעצב הזמנה, עמוד נחיתה, שליחת הודעות SMS, רישום לכנס ועוד.

אני רק מזכירה שוב את העניין של חוק דואר זבל. המערכות הללו מאפשרות הסרה מקבלת דיוור.

פרסום הכנס

אם מדובר בכנס שבאופי שלו הוא כנס קטן, אינטימי, השימוש בשליחת הזמנה במייל והודעות SMS יביא לכם כמות מספיקה של נרשמים. כדאי לזכור שלפי הסטטיסטיקה מגיעים לכנס כ- 30% מהנרשמים, כאשר מדובר בכנס חינם.

אם הדיוור לא מביא לכם מספיק נרשמים, כדאי לפרסם בפייסבוק ובגוגל לרשימות הרימרקטינג שבניתם ולרשימת הלקוחות שלכם.

במידה ולא מדובר בכנס לקוחות ואתם מעוניינים בחשיפה רחבה לכנס ובהבאת "דם חדש" לכנס אזי מומלץ להשקיע כספים בפרסום הכנס בפייסבוק ובגוגל, בהתאם לקהל היעד שלכם ואיפה אתם יכולים למצוא אותו. לאחר שהבאתם את אותו "דם חדש" לעמוד הנחיתה שלכם, כדאי לפרסם לרשימות הרימרקטינג שיצרתם.

עדיין לא נרשמו מספיק אנשים?

ברגע שאתם שולחים הזמנה לכנס, גם אם אתם שולחים יותר מפעם אחת, זה לא בהכרח יגרום לאנשים להירשם. איך בכל זאת גורמים להם להירשם? יוצרים מעורבות עם קהל היעד, מעניקים מידע נוסף על הכנס, כזה שיגרום לו לסקרנות ולרצון להירשם לכנס:

  • תוכנית דיוור – בין משלוח ההזמנה לבין מועד הכנס עצמו תשלחו מיילים פעמיים בשבוע עם מידע נוסף על הכנס. אפשר לשלוח כל פעם מייל על דובר אחר, על הרקע שלו ועל מה הוא הולך לדבר. אפשר לשלוח סרטונים מהכנסים הקודמים שערכתם (אם זה לא הכנס הראשון). אפשר לשלוח המלצות ממשתתפים מהשנים הקודמות וכל מה שיכול ליצור עניין בקרב קהל היעד.
  • כאמור לעיל, תפרסמו לרשימות הרימרקטינג שיצרתם – אלה שכבר ביקרו בעמוד. תפרסמו מסרים ייחודיים עבור אלה שכבר ביקרו בעמוד. למשל: המודעות הראשונות שיוצגו בפני מי שכבר ביקר בעמוד תהיינה מודעות עם מידע נוסף על הכנס, למשל דובר מוביל שיהיה בכנס.
  • תבדקו את הסטטיסטיקות של הרישום, כמה נרשמו אחרי משלוח ההזמנה, כמה נרשמו אחרי המייל השני שיצא, מהפרסום וכו'. תנסו להסיק מסקנות – מה עבד טוב יותר ומה פחות, במה כדאי להשקיע יותר כדי להביא יותר משתתפים.

מתוך כל מה שרשמתי וכל מה שקשור לכנסים, אם אתם זקוקים לעזרה/ עצה – דברו איתי.

 

 

 

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה