קידום אתר בחינם – האם כל אחד יכול?

 

 

כשאני מדברת על קידום אתר בחינם, אני מתכוונת לקידום אורגני SEO ולא לקידום ממומן. עם זאת, הרבה חברות משלמות לספק חיצוני, למקדם אתרים, שיקדם להם את האתר. אז איך מקדמים אתר בחינם?  ישנם מס' דברים שניתן לעשות באופן עצמאי על מנת לקדם את האתר אורגנית, בלי ללמוד SEO ובלי לשלם לספק חיצוני. במאמר זה אפרט לכם על מה כדאי להקפיד:

 

איך מקדמים אתר בחינם?

גם מי שלא למד קידום אורגני יכול לתרום לקידום האתר בגוגל באמצעות שמירה של מס' עקרונות:

·       להקפיד על תגיות מטא – אלה הן קבוצת תגיות ב- HTML אשר באות להסביר למנועי החיפוש על מה הדף מדבר. בממשקי ניהול של אתרי אינטרנט יש שדות מוגדרים למילוי תגיות המטא. במידה ולא מצאתם, תבקשו ממי שבנה לכם את האתר שינחה אתכם איפה מעדכנים את התגיות.
איזה תגיות צריך לעדכן?

o      Meta title – כותרת העמוד, תוצג בשורה הראשונה של כל תוצאת חיפוש בגוגל (בכחול).

o      Meta description – תיאור העמוד, מופיע בשורות השחורות בתוצאות החיפוש בגוגל. תפקיד התגית הוא לתאר על מה מדבר העמוד ולמשוך את הגולש להיכנס.

o       Meta keywords – בשונה מהפרמטרים הקודמים, תגית מילות המפתח איננה מוצגת לגולש. אנו מגדירים אילו ביטויי חיפוש אנחנו מקדמים באתר. כמובן שביטויי החיפוש צריכים להופיע גם בתוכן העמוד עצמו.

·       להקפיד על תוכן רלוונטי לגולש – לגוגל ולכל מנוע חיפוש אחר חשוב מאוד שהגולש ימצא את מה שהוא חיפש כשהוא לוחץ על אחת מהתוצאות.

·       לשמור על אתר דינאמי – חשוב שהאתר יתעדכן בתוכן, ייראה חי.

·       תגיות ALT לתמונות – כשאתם מעלים תמונות לאתר שלכם, חשוב שתגדירו את תגית ה- ALT לתמונה. זה חשוב גם למי שמחויב בנגישות אתר האינטרנט. 

·       ליצור קישורים פנימיים בין העמודים – הזחלנים של גוגל, אלה שסורקים את כל העמודים באינטרנט, זוחלים מעמוד לעמוד באמצעות קישורים. כל פעם שזחלן נתקל בקישור הוא מתפצל לשניים, אחד נכנס לקישור והשני ממשיך בעמוד הראשון. לכן חשוב להכניס קישורים פנימיים בין העמודים השונים באתר – רק כך הזחלן יבקר בעמודים. בנוסף, מומלץ להקפיד שהקישורים יצאו מביטויים שהוגדרו כמילות מפתח ולא קישור באמצעות הביטוי "לחץ כאן".

·       להשיג קישורים חיצוניים מאתרים אחרים אל האתר שלכם – אנחנו רוצים להביא את הזחלנים אל האתר שלנו ולכן אנחנו צריכים שיהיו קישורים מאתרים חיצוניים לאתר שלנו. גם כאן חשוב להקפיד שיהיו קישורים מביטויי המפתח.
איך משיגים קישורים חיצוניים?

o      כתיבת מאמרים והכנסתם לאתרי מאמרים – ישנם מגוון רב של אתרי מאמרים שניתן להכניס לשם מאמרים וליצור קישורים לאתר שלכם.

o      רכישת קישורים חיצוניים מאתרים שונים – ישנם אתרי אינטרנט שניתן לפרסם בהם מאמרים בתשלום ולקבל קישור במאמר לעמוד לבחירתכם תחת ביטוי המפתח שאתם מקדמים. מומלץ למצוא אתרים שמתאימים לאתר שלכם מבחינת הנושא, אך שלא יהיו מתחרים.

o      החלפות קישורים עם אתרים אחרים – ישנן קבוצות בפייסבוק בהן מקדמי אתרים מחליפים ביניהם קישורים. חשוב להקפיד לא להצליב החלפה, ז"א: לא לתת קישור לאתר מסוים ובתמורה לקבל קישור מאותו אתר לאותו אתר שממנו הוצאתם את הקישור. אם אתם נותנים קישור לאתר מסוים תדאגו לקבל קישור מאתר אחר או לקבל קישור עבורכם לאתר אחר.

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה