מהן האפשרויות לפרסום אתר בגוגל?

 

האם אתם מדלגים על התוצאות הממומנות בגוגל ועוברים ישר לאורגניות? או שאתם מרפרפים גם בתוצאות הממומנות?

כשאני מחפשת איזשהו ביטוי בגוגל ואני מקבלת את תוצאות החיפוש, אני כבר לא מדלגת על המודעות הממומנות בלי להביט בהן בכלל, אני מקדישה מבט אחד או שניים, לפעמים דווקא התוצאה הממומנת היא זו שנותנת את המענה המתאים ביותר לחיפוש שלי.

בראש העמוד יש 4 תוצאות ממומנות (רשום "מודעה"), (במקרה זה הצגתי רק 2 תוצאות) ועוד 3 תוצאות ממומנות בתחתית העמוד. בין התוצאות הממומנות ישנן תוצאות חיפוש אורגניות, טבעיות יותר. בצד שמאל (בדסקטופ) תתקבל לעיתים גם תוצאה של google my business.

התוצאות הללו מלמדות אותנו על האפשרויות של פרסום אתר בגוגל. כשאני רוצה לפרסם אתר בגוגל עומדות בפניי שלוש אפשרויות:

  1. פרסום אתר בגוגל באמצעות קידום ממומן (בתשלום)
  2. SEO– פרסום אתר בגוגל באמצעות קידום אורגני (בחינם)
  3. פרסום אתר בגוגל באמצעות יצירת רשומה ב- google my business (בחינם)

פרסום אתר בגוגל באמצעות קידום ממומן

הפרסום בגוגל מתחלק לפרסום ברשת החיפוש של גוגל וברשת המדיה שלו. במאמר זה אתמקד בפרסום ברשת החיפוש, אלו הן המודעות הממומנות המצוינות לעיל.

כיצד יוצרים ומקדמים מודעה ממומנת?

כדי ליצור מודעות ממומנות בגוגל, ראשית יש לפתוח חשבון ב- google ads וכן מומלץ לבצע מחקר מילים כדי לזהות לאיזה ביטויי חיפוש כדאי ליצור מודעות.

בנוסף, צריך להגדיר מס' פרמטרים עיקריים:

  • הגדרת ביטויי החיפוש שאני רוצה שיפעילו את המודעה.
  • ניסוח מודעת המילים שתוצג באותו הרגע שביטוי החיפוש מוקלד.
  • דף הנחיתה אליו יגיע הגולש אשר יקליק על המודעה.
  • הצעת המחיר – המחיר המקסימאלי אותו אני מוכנה לשלם על כל קליק שילחצו על המודעה שלי.

כיצד גוגל יבחר אילו מודעות להציג?

גוגל מדרג את המודעות ועל פי הדירוג הוא קובע את מיקום המודעה. הדירוג נקבע לפי הנוסחה:

הצעת המחיר X ציון האיכות = דירוג המודעה

הצעת המחיר – המחיר שהמפרסם מוכן לשלם על כל קליק. מגדירים תקציב מקסימאלי, התשלום שלי על כל קליק ייקבע בהתאם למתחרים שלי. אם המתחרה שלי הגדיר מחיר מקסימאלי 1 ₪ ואני הגדרתי מחיר מקסימלי 10 ₪, עדיין המחיר שאשלם על ההקלקות על המודעה יהיה 1 וקצת ₪ לקליק, קצת מעל המתחרה. אם המתחרה ישנה את המחיר המקסימאלי שלו, גם המחיר שלי ישתנה.

ציון האיכות שגוגל מעניק למודעה – ציון האיכות נקבע משלושה פרמטרים:

  • מידת הרלוונטיות של המודעה לביטוי החיפוש – ביטוי החיפוש צריך להופיע במודעת המילים.
  • חוויית דף הנחיתה – במקרה זה, גוגל יותר מעורפל לגבי מה משפיע על חוויית דף הנחיתה. יחד עם זאת אנחנו כן יכולים להניח כי מידת הרלוונטיות של העמוד לביטוי החיפוש ולמודעה שהפעילה אותו חשובה לחוויית דף הנחיתה. בנוסף, אם דף הנחיתה הוא כולו תמונה וללא טקסט חי גוגל לא יכול לסרוק אותו ולכן לא ידע על מה העמוד מדבר. גם מבנה הקוד של העמוד יכול להשפיע ועוד.
  • שיעור הקליקים על המודעה – CTR = click through rate– הפרמטר הזה נשען על הגולש עצמו, מהו האחוז של אנשים שהקליקו על המודעה ביחס לכמות ההופעות של המודעה. כשיותר אנשים מקליקים על המודעה, גוגל מרוויח יותר כסף וגם גוגל מבין שהמודעה רלוונטית. 

מה זה קידום אורגני בגוגל (SEO)?

כדי להבין מה זה קידום אורגני יש צורך להבין קודם כיצד גוגל בוחר אילו תוצאות אורגניות חיפוש גוגל יציג בעת שביטוי חיפוש הוקלד.

התוצאות האורגניות מופיעות מתחת למודעות הממומנות והן נבחרות על ידי האלגוריתם של גוגל. האלגוריתם של גוגל מאנדקס את האתרים השונים, מדרג אותם, מבין את הנושא שלהם ועוד. בעת שגולש מקליד ביטוי חיפוש, האלגוריתם של גוגל מציג את האתרים שלדעתו הכי רלוונטיים לביטוי החיפוש שהוקלד.

קידום אורגני בגוגל בא להשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, בהתאם לכל ביטוי חיפוש.

כיצד מפרסמים אתר בגוגל בצורה אורגנית?

הקידום האורגני הוא תחום מורכב ואיטי יותר ביחס לקידום הממומן והוא כולל הן בחינה של פרמטרים טכניים באתר והן בחירה של ביטויי חיפוש לקידום ושיטות שונות לקדם את אותם ביטויים.

לגוגל בעיקר חשובה חווית המשתמש עבור הגולש באתר. פרמטרים טכניים יכולים להשפיע על חוויית הגולש. חשוב להתייחס ל:

  • מהירות טעינת הדפים באתר – אם לדפים באתר לוקח זמן להיטען (לעלות) זה יפגום בחוויית המשתמש.
  • שגיאות זחילה – האם בעבודת הסריקה של גוגל את האתר נתקלו הסורקים שלו בקישור שבור (לא הצליחו להיכנס לקישור). גם כגולשים אנחנו מתוסכלים אם נכנסנו לקישור שעניין אותנו אבל מדובר בקישור שבור ולא הגענו לאן שרצינו.
  • ועוד פרמטרים טכניים אחרים.

לאחר ו/או במקביל לטיפול בפרמטרים הטכניים מבצעים מחקר מילים לצורך בחירת ביטויי חיפוש לקידום. לאחר שנבחרו ביטויי החיפוש ניגשים לקידום הביטויים עצמם:

  • לכל ביטוי שנבחר לקידום צריך להיות עמוד אותו הוא מקדם.
  • בכל עמוד מקודם צריך להקפיד על:
    • שהביטוי המקודם יופיע בעמוד וגם שאורך העמוד יהיה לפחות 300 מילים.
    • ליצור קישורים פנימיים (מתוך האתר) וחיצוניים (מאתרים אחרים) לעמוד המקודם. חשוב שהביטוי המקשר יהיה הביטוי המקודם. ניתן לקרוא עוד על השגת קישורים באמר שלי: "קידום אתרים בגוגל בחינם – על מאמרי החלפה והשגת קישורים"
    • להגדיר תגיות מטא לעמודים המקודמים – מגדירים זאת בממשק הניהול של האתר.
    • להגדיר כותרות ותתי כותרות.
    • להגדיר תגיות Alt לתמונות בעמוד.
    • ועוד.

אהבתם את הפוסט?

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
שיתוף ב email
שלחו במייל
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב telegram
שתפו בטלגרם
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה