האם פרסום באמצעות הודעות SMS אפקטיבי?

צילום מסך של הודעות בטלפון סלולרי

ככה נראה מסך ההודעות בטלפון שלי וזה רק חלק מהרשימה. למעשה כמעט בכל רגע נתון יש לי למעלה מ- 100 הודעות שלא קראתי – מעל 100 פרסומות שנשלחות אלי על בסיס יומי. בחלקן אני מתאמצת להסיר את עצמי, בהנחה שהם עובדים בהתאם לחוק הספאם והם מאפשרים הסרה. לעיתים אני חוסמת את המס'. רק במקרים מעטים מאוד אני פותחת את ההודעה כדי לקרוא את ההטבה – הפרסומת ששלחו לי.

ומכאן נשאלת השאלה –

 

עד כמה משלוח פרסומות בהודעות SMS עדיין אפקטיבי?

כדי להבין את זה, צריך קודם לבחון מדוע חברות שולחות פרסומות בהודעות SMS:

  • עלות נמוכה – כ- 14 אגורות למסרון. בעלות של 140 ₪ בלבד חברות שולחות פרסומות ל- 1,000 איש. גם עלות ההפקה נמוכה מאוד, רק צריך לחשוב על התוכן ואולי להוסיף קישור לעמוד נחיתה.
  • עלות מול תועלת – בהנחה שחברות בודקות ומודדות את הצלחת קמפיין ההודעות. כמה לידים הגיעו בעקבות ה- SMS, כמה רכשו מתוכם? במקרים מסוימים קמפיין הודעות יכול להיות מאוד רווחי. נניח שמפרסמים קמפיין הודעות על מכירת דירה מקבלן. מכירה של דירה אחת מתוך כל הקמפיין כבר הופכת אותו למשתלם.
  • אפקט העדר – כולם שם. המון חברות משתמשות ב-SMS למשלוח הודעות פרסומיות. רואים זאת בעיקר במועדוני לקוחות, כמו דלתא, סטימצקי, צומת ספרים, סלקשיין ועוד. אם המתחרה שלי שולח הודעות פרסומיות, כדאי שגם אני אהיה שם.
  • חלק מתמהיל הפרסום – חברות מחלקות את עוגת הפרסום למגוון ערוצים ומדיות, כגון: פרסום בעיתונות, תלי-דלת, שילוט חוצות, פרסום ברדיו, פרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות, דיוור ניוזלטר ועוד. ההודעות הוא אחד מהערוצים הללו.
  • 360 מול הלקוחות – חברות מנסות להיות בתודעה של הצרכן כל הזמן. כך הצרכן פוגש פרסומת לרשת חנויות בעיתונות, באינטרנט – ברשתות חברתיות ובגוגל, בשילוט חוצות וגם בהודעות SMS. כך כל הזמן הצרכן חשוף למסרים של החברה.
  • תפיסות מיושנות – פרסום בהודעות SMS לפני מס' שנים היה חזית הקידמה. זה התחיל עוד כשעלות המשלוח היתה יקרה ולפני חוק הספאם. מאז, הפרסום הזה פשוט נשאר שם, כחלק מתמהיל הפרסום. רק התווספו ערוצי פרסום נוספים.

עכשיו אנחנו יכולים לחזור לשאלה –

האם הפרסום באמצעות הודעות SMS עדיין אפקטיבי?

התשובה היא – זה תלוי.

כדאי לכל חברה שמפרסמת באמצעות SMS לבדוק את הדברים הבאים:

  • סטטיסטיקות של קמפיינים קודמים – כמה הודעות נשלחו, כמה רכישות היו בעקבות ההודעה / כמה ביצעו המרה. החישוב צריך להיות במונחים כספיים. כמה רווח נוצר מכך? לא תמיד ניתן למדוד זאת במדויק, קשה לאמוד את הקשר הישיר בין קבלת ה- SMS לבין הרכישה למעט במקרים שהרכישה התבצעה מיד מתוך קישור שהופיע בהודעה.
  • לבדוק מה עבד– אילו מסרים עבדו הכי טוב, בהתאם לסטטיסטיקות של הקמפיין.
  • מהן מטרות הקמפיין – מטרת הקמפיין יכולה להיות חשיפה, היא יכולה להיות ביצוע רכישה אונליין, כניסה לאתר האינטרנט ועוד.
  • חישוב כדאיות – בכל קמפיין לבדוק יחסי עלות מול תועלת, כאשר צריך להתחשב במטרות הקמפיין. כדי שאפשר יהיה לאמוד את הצלחת הקמפיין כדאי לבצע קישור לאונליין כדי שאפשר יהיה למדוד.

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה