יצירת חיבור בין הפעילויות השיווקיות באופליין ובאונליין

לפני מס' ימים בעודי נוהגת במכוניתי, מה שנקרא "אמא הסעות בע"מ", שמעתי פרסומת ברדיו למחבתות, אולי שמעתם אותה גם אתם. בפרסומת מפנים את המאזינים לחפש בגוגל את הביטוי "מחבת פח". הפרסומת הזכירה לי עד כמה השיווק התפתח מאז שהתחלתי לעסוק בו.
כבר אז, בתחילת המרחב הוירטואלי, בכנסים בהם השתתפנו, דאגתי לבצע רישום לרשימת הדיוור וכמובן לשלוח ניוזלטר לאותם אנשים שנרשמו. זו דוגמה אחת לחיבור בין האופליין לאונליין והפרסומת שתיארתי לעיל גם היא דוגמה לחיבור שכזה.
זה הזמן להגדיר למה הכוונה שלי באופליין ואונליין וכמובן בחיבור ביניהם:
שיווק אופליין – מתייחס לכל הפרסום המסורתי, המודעות בעיתונות, הפליירים שמחלקים, שלטי החוצות, התלי דלת. זה יכול להתייחס גם לכתבות בעיתונות המודפסת.
שיווק אונליין – מתייחס לכל מה שבמרחב הוירטואלי, הבאנרים, המודעות הממומנות, הכתבות באינטרנט.
החיבור בין האופליין לשיווק אונליין – אני מתייחסת לכל המהלכים השיווקיים / הפרסומיים אשר מופיעים גם באופליין וגם באונליין, בין אם הם מפנים אחד לשני (כמו בדוגמאות שלעיל) ובין אם לא.
היום יותר מתמיד החיבור של האונליין עם האופליין חשוב ליצירת מעטפת שיווקית מקיפה, יצירת חשיפה למותג, הגברת המודעות וכמובן להגדלת המכירות, בתנאי שעושים זאת נכון!

כשהחיבור בין השיווק אונליין לאופליין וההיפך לא נעשה בצורה מיטבית

כאשר אני נתקלת בפרסומת שמעניינת אותי אני נכנסת לגוגל ומחפשת על הנושא גם באינטרנט. מה קורה כאשר האופליין והאונליין לא עובדים יחד? סיכוי גדול שאני לא אמצא באינטרנט את הפרסום שראיתי באופליין. עוד יותר גרוע – יש סיכוי שאמצא באינטרנט דווקא את המתחרים.
כאשר האופליין והאונליין לא מתואמים המותג ייפגע כי יקרו הדברים הבאים:

  •       חוויית הלקוח תיפגע – הלקוח יתייאש, ירגיש מטורטר וישקיע זמן בחיפוש אחר הפרסום שראה באופליין.
  •       החברה תאבד לקוחות פוטנציאליים – זוכרים? הם ייתקלו במתחרים.
  •       הסיכון לשיימינג כלפי החברה עולה, הן במרחב הוירטואלי והן במרחב הפיזי, שיחות מטבחון למשל.

·       פגיעה במוניטין החברה – הלקוח הפוטנציאלי יכול לתפוס את החברה כ"לא רצינית", למשל.

איך מייצרים חיבור נכון בין האופליין לשיווק אונליין?

שתי הפלטפורמות אמורות לתמוך אחת בשנייה וליצור חוויה מקיפה עבור הלקוח. זו הזדמנות עבור החברה לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי במגוון מקומות ובמגוון מועדים וגם כמובן להפנות אותו מהמרחב הוירטואלי לפיזי וההיפך.
לצורך כך חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

  • השיווק אונליין והאופליין צריכים לדבר באותה השפה ובאותו העיצוב – כך למשל אותו העיצוב יופיע במודעות שבפרינט ובבאנרים שבפייסבוק.
  • המסר שיופנה לקהל יעד מסוים מהבאנר באונליין יהיה זהה למסר במודעה המודפסת לאותו קהל יעד. המסרים יכולים להשתנות בין הקהלים השונים. כך למשל, נניח שהמוצר שלי הוא דירה בפריפריה, אני יכולה לפנות לקהל יעד של משקיעים ולקהל יעד של זוגות צעירים מהאזור. המסרים לכל אחד מהקהלים הללו יהיו שונים, אבל יהיו זהים בפלטפורמות השונות.
  • יש להשתמש בביטויי מפתח זהים באופליין ובאונליין וזאת על מנת שיהיה קל למצוא בקלות באונליין את מה שמפורסם באופליין. בתחילת המאמר – "מחבת פח", זוכרים?
  • חשוב לדאוג שביטויי המפתח יופיעו גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל בין אם באורגני ובין אם בממומן.
  • במידת האפשר, כדאי להניע אנשים לפעולה מהמרחב הוירטואלי אל הפיזי ולהיפך. למשל: לאחרונה הזמנתי ספר בחנות ספרים אינטרנטית אשר מחזיקה גם סניפים פיזיים ברחבי הארץ. האיסוף של הספר היה ליד מקום מגוריי.  כאשר הספר הגיע לסניף, קיבלתי הודעת SMS שגם מעניקה לי הטבה מיוחדת לרכישה בסניף הפיזי. מכאן הדרך לביצוע רכישה נוספת, הפעם בסניף הפיזי, קצרה ביותר.

אהבתם את הפוסט?

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שלחו במייל
שתפו בטוויטר
שתפו בטלגרם
שתפו בלינקדאין

השאירו תגובה